Zöld információk és ötletek óvodapedagógusoknak

Zöldítő

Zöldítő

Niki méri - csomaglásmentes bolt Pécs belvárosában a zöldülni vágyóknak

2020. március 07. - Borsós Zsófia

Demeterné Kávé Nikolett vagyok, a Niki méri – Zöldülők boltja tulajdonosa. Két gyönyörű fiú édesanyja. Az Ő jövőjük érdekében fogalmazódott meg bennem, mit is szeretnék csinálni és elérni az életben. Elhívatott lettem aziránt, hogy megnyissam a boltom a belvárosban, teret adva ezzel minél több embernek, hogy együtt változtassunk vásárlási szokásainkon, mindezt úgy, hogy a legkisebb ökológiai lábnyomot hagyjuk magunk után. Vállalkozásom családi összefogás eredménye, mindenki a legtöbb tudásával járul hozzá a bolt működéséhez. Én intézem a beszerzést, ellátom a  papír munkát és a boltban való értékesítést. Férjem keze munkája által szépült meg az üzlet és készülnek a berendezések. Édesanyám, aki napra kész a legújabb termékekkel, infókkal. Minden új dolgot letesztel és kreatív ötletekkel áll elő. Férje, a háttérből felügyeli a média tartalmakat, és marketing tanácsokat ad. A család összes többi tagja, pedig lelkileg és ötletekkel támogat minket és küldi a pozitív energiákat.

Na, de menjünk vissza a legelejére, honnan is kezdődött minden?


niki_meri_kepvalogatas.png

Képek forrása: Niki méri facebook oldal

Talán, másfél évvel ezelőtt ( persze a szemetet már ekkor is szelektíven gyűjtöttük) történt a legnagyobb lépés, amikor épp várandós voltan kisebbik fiammal és elhatároztam, hogy mosható pelenkába szeretném csomagolni a popóját. Ettől a gondolatomtól mindenki ufónak nézet és a legtöbben közölték úgyse fogom használni. De tévedtek, ma 13 hónapos és  mosható pelenka virít a popóján. Aztán szépen sorba jöttek a dolgok amiket lecseréltem a háztartásban és változtattam néhány rossz szokáson.   Persze a legtöbb dolgon édesanyám unszolására változtattam, amit kezdetben nyűgnek és lehetetlennek tartottam. Szép sorban alakítottam a dolgokat a családom számára. Még van min változtatni, de úgy érzem mi már tettünk valamit a földünk sorsa érdekében. 2018 december táján jutottunk férjemmel arra az elhatározásra, hogy vállalkozást indítunk. Ötleteltünk, mit is lehetne a mai világban jól csinálni. Ekkor egyre több blogon olvastam a hulladékmentes életről, és ekkor tájt találkoztam először egy cikkel ami a Budapesten található csomagolásmentes boltokról írt. És az volt a gondolatom, hogy igen én ezt szeretném csinálni. Egy boltot ahol az emberek csomagolás nélkül, pazarlás mentesen tudnak vásárolni. Ahol megoszthatjuk egymással a tapasztalatokat, segíthetünk és egy közösség lehetünk.

Boltunkban elsősorban élelmiszerekkel és háztartási cikkekkel találkozhattok. A beszerzésnél törekszünk arra, hogy helyi, kis gazdaságokból kerüljenek ki az áruk, lehetőleg minél rövidebb szállítási útvonalon, mérsékelt környezetterhelés révén jussanak a polcokra. Csomagolásnál elsődleges szempont a műanyagmentesség, újrahasznosítás, valamint hogy a tárolóedények visszaválthatók legyenek.

Az üzletről megjelent egy interjú a Pécsi Napilap internetes oldalon, mely itt olvasható.

Az üzlet Pécsett, a Rákóczi úton található.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldito.blog.hu/api/trackback/id/tr9915503498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása