Zöld információk és ötletek óvodapedagógusoknak

Zöldítő

Jógyakorlat: A pécsi Kertvárosi Óvoda MESE projektje

2019. október 09. - Borsós Zsófia

A „MESÉVEL EGYÜTT SEGÍTSÜK az EGÉSZSÉGET!” MESE című Erasmus+ projekt a 2018/2019 nevelési évben indult. A Kertvárosi (székhely) Óvoda a TKA által kiírt Eramsus+ Iskolai, óvodai partnerségek pályázattípusban 2018. március 23-i határidőre benyújtott és elnyert 2018-1-HU01-KA229-047862_1 sz. Erasmus+ MESE projekt tevékenységtervének minőségi megvalósítását tűzte célul.

kep1_34.png

A Kertvárosi Óvoda munkatervének Erasmus+ pályázati tevékenységek-, és az Ünnepek rendje és Hagyományok fejezete tartalmazta az előző években sikeresen megvalósított és folytatni kívánt projektnapjainkat, kiegészülve az új programjainkkal, rendezvényeinkkel. A tervezésben, a szervezésben és megvalósításban felhasználtuk az előző időszak tapasztalatait, ennek megfelelően a felelős feladata volt az adott időszak, nap koordinálása a többi óvodai dolgozó együttműködésével. A közös projektnapok előtt pontosítottuk a lebonyolítással járó feladatokat, kezdési időpontot határoztunk meg. Lehetőségeink szerint a gyermekeken kívül a szülőket, esetenként nyitva a város intézményei felé, a városrészek pedagógusait, valamint külső partnereket is bevontuk rendezvényeinkbe. Bekapcsolódtunk a TKA képzési napjaiba, országos szakmai konferenciákba és az Erasmus+ Csepp projekt disszeminációs tevékenységébe.

 

A tevékenységek a projekt keretében:

2018.11. Mesés bevezető

A varázsló birodalmában- A gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével- a mese hatása a gyermekek személyiség fejlesztésére- mesei kettős tudat-mese iránti érdeklődés felkeltése, mesefajtákkal ismerkedés, mese szereplők- képeskönyvek gyűjtése-kedvenc mesekönyvem- beszélgető kör, bemutatás- miért szeretem?- mesekönyvtár, mesekuckó kialakítása- meselámpa, mesefa elkészítése- kedvenc mese szereplői barkácsolással- mesekönyv a csoport legkedvesebb meséiből- szavazó láda- mese szívek- BLUM programba kapcsolódás- Mese a kis tiritarka sünről-mese az esélyegyenlőség jegyében- mesefeldolgozó hét- leporelló, történet szereplőinek bábjainak elkészítése, Veronika testkontaktust segítő
játékok, mesés akadálypálya.

2018.12. Ragyogj fény!

Az Advent és a karácsony lelki tartalmainak megélése, a belső fény megtalálása- Mikulás, karácsonyi mesekönyvek nézegetése- Mikulás háza- Téli meseváros- Mindenki karácsonyfa díszítés- Adventi naptárkészítés- Papírtündér kincsei- Karácsonyi posta- Mosolymanók műhelye- érzelmi intelligencia, mint a szív látása- Szívből jövő mesék!- egymásra figyelés- játék a szívünkkel- Szeretet kuponok készítése- Angyalok kórusa/ karácsonyi koncertélmény- Karácsony a nagyvilágban!- multikulturális nevelés mesével- Karácsonyi üdvözlet.

2019.01. Meseszőnyeg - az én mesém

"Az én mesém!"- Pozitív énkép kialakítása- Családi történetek- Az élettörténetek és a család szerepe az önbecsülés és alkalmazkodóképesség kialakulásában- családi szokások és szertartások szerepe- Családi képtárlat (fényképek gyűjtése)- Dramatikus játékok- Régen és most!- Az én családom- "Mesés zenés hét"- Mese szignálokkal ismerkedés/ zenék alapján mesék felismerése- Szüleim, nagyszüleim kedvenc gyerek dalai/ gyűjtőmunka- Hangszerek készítése újrahasznosítással/családi tevékenység- Apró lábak mozgásban/ Táncház- Családi játszma/ szülő-gyermek tevékenység Cél- Feladat: A gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése- mesével nevelés- családi történetek mesén keresztül-család szerepének hangsúlyozása a családi szokások, szertartások megismerésével- családi képtárlat készítése fényképek gyűjtésével-, dramatikus játékokkal Régen és most! családmodellekkel ismerkedés- szülők bevonása- MESE TV/régi idők meséi- diafilmvetítés Eredmény: családi montázskészítés/ szülő- gyermek tevékenység- családi játszma.

2019.02. Meseszőnyeg - relaxációs mesék

Lazító, csendesítő mesék- A tél lelki életünkre gyakorolt hatásai-belső képalkotás- képzeletbeli barátok- a mesékkel kapcsolatos érzések képekben- Kádár Annamária- Lilla és Tündérbogyó- Belső képzés- Relaxációs és elalvást könnyítő mesék- Gellért Lívia- a relaxációs mesék olvasásával kapcsolatos tudnivalók, technikák, kiváltott érzelmek folyamatos megfigyelése-hatásvizsgálat- Mesés Farsang- Bábszínház- bábfeldolgozó foglalkozás- Ludas Matyi- MESE HÁLÓ Cél- Feladat: Az egészséges lélek egyik alapvető igénye a rendezettség, stressz mentesség elérése- a gyermekeket minél korábban megtanítani, hogy tudjanak önmagukra, érzéseikre, testi reakcióikra figyelni- önismeret elérése.

2019.03. Mesés könyvtár

Miről mesélnek a könyvek?- Könyvtárlátogatás- Könyvtári szokásokkal ismerkedés- Kölcsönzés- olvasóterem- olvasókártya- család és a könyvek kapcsolata- Mesekönyvtár kialakítása a szülők és a gyermekek számára- Könyvtári foglalkozás sorozat előkészítése- Fel, fel, vitézek- Legendák, mesék, történetek- Március 15. megemlékezés- Nemzeti öntudat, magyarság érzés erősítése, történetek a múltból, közösségi érzés alakítása/egységben az erő, irodalmi, népi
értékek közvetítése, kötődés az otthonunkhoz, magyar nyelv szépségének felfedeztetése- Mutasd meg, mondd el!- Mosolyogj rám!- kedvenc idézetek, amelyek megmosolyogtatnak- család bevonása- Vizes történetek- vizeink védelme, vízzel való takarékosság, vízbár- FILMKLUB felnőtteknek- Nőnapi meglepetés- Sós Ágnes Szerelempatak című dokumentumfilmje- Cél: A gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével- könyvtári szokások kialakítása, az
olvasóvá nevelés megalapozása- Feladat: Könyvtári szokásokkal ismerkedés, könyv tiszteletére nevelés, olvasóvá nevelés előkészítése, könyvtári foglalkozások bevezetése, család bevonása, pozitív gondolatok kialakítása.

2019.04. Mesék a nagyvilágból

Európai országok mese világával ismerkedés, téma feldolgozása művészeti eszközökkel- La Fontaine mesék: A róka és a gólya- Könyv alapja a papír- ismerkedés a papír merítés technikájával/ Zöld- Híd Alapítvány- Öko- Kuckóban látogatás- Mindannyian mások vagyunk!/Közös projekttevékenység/projekthét eseményei- Kisebbségnek lenni más országban- más népek kultúrájával ismerkedés/ Pécs környéke- sváb népszokások, népviselet, sváb táncház- Europe Direct bevonásával gyermekeknek és felnőtteknek uniós értékek közvetítése- inkluzív nevelés- Érzékenyítő mozgás/Világ mások szemével-HELP projekteredmény fenntartása, megtapasztalás milyen nem látóként élni, mozogni- Posztolj egy verset!/Magyar Költészet Világnapjához kapcsolódóan szervezett közösségi megmozdulás- minden ember más, másak a gondolatai, értékrendje, az irodalommal/versekkel való kapcsolata- Írd le!- Üzenőfalon való megosztás- Húsvéti szokások a nagyvilágban- hagyományok megismerése, megélése, Europe Direct foglalkozás- Húsvétváró Kreatív Műhely/Család bevonása- Mesék az EUból- Mesék az európai erdőkből- Föld Napja a világon és Nálunk- Te szedd!/Önkéntesen a tiszta Magyarországért!- Virágosítás- Cél, feladat: gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével- más népek kultúrájának, mese világának megismerése- multikulturalitás- uniós ismeretek befogadása játékosan- helyi közösségekkel való együttműködés.

 2018.05. Mesék határon innen és túl

Az együttműködésben szereplő országok meséivel, hagyományaival, szokásaival, népi játékaival, gasztronómiájával ismerkedés- leporelló összeállítása- "Szívből jövő mesék"- Édesanyáknak szóló üzenetek a gyerekektől/ Szívek fala- Európa Hét: Csodálatos Földünk/ Anyák Napi szokások a nagyvilágban- Madarak és Fák Napja: Otthonunk a természet- EU környezetvédelmi törekvései- Mesél az Erdő kiadvány, partnerországok természeti kincsei képekben- plakát, kis füzet készítés- Bábkészítő foglalkozások a Süni és a Maci csoportokban a Bóbita Bábszínház közreműködésével- Gyermeknap- Kihívások délelőttje/Családi nap (10) szülők bevonása- Kopácsi mesék- alkalmazotti közösség kirándulása a kopácsi partneróvodába (13)- Fésűs Éva meséinek képi feldolgozása-6 csoport 6 mese- mesedramatizálások.

Sikerekben gazdag nevelési évet zártunk az Erasmus+ programban:

- megrendezett Léleksimogató Konferenciánk egyedülálló, példaértékű volt, méltó az
előzőévekben megrendezetthez
- képzéseink tudásközvetítést szolgáltak
- tartottuk a kapcsolatot az országban Erasmus+ projekteket megvalósító
intézményekkel
- nagy tudású szakemberekkel konzultálunk (dr. Pálfi Sándor, Dr. Bakonyi Anna,
Körmöczi Ágnes)
- Europe Directtel továbbra is szoros együttműködést folytattunk- gyermekek mellett
kiterjesztve a felnőttek képzésére
- előző Erasmus+ HELP projektünk az országban első óvodaként megkapta a
legrangosabb magyarországi elismerést, a nívódíjat.

 

Schmidt Éva, projektkoordinátor

Kertvárosi Óvoda

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zoldito.blog.hu/api/trackback/id/tr5915209526

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.